Επιστημονικά Νέα

Το βιολογικό ρολόι των μυών «κλειδί» για νέες θεραπείες

Στο πανεπιστήμιο Νorthwestern ανακαλύφθηκε ο μηχανισμός που ελέγχει τη μεταβολική απόκριση και την ενεργειακή απόδοση του μυός, ανάλογα με την ώρα της ημέρας. Το εύρημα σε ποντίκια ρίχνει φως στην ικανότητα των μυών να προσαρμόσουν την άσκησή τους στην κατανάλωση οξυγόνου. Η μελέτη διαπίστωσε ότι τα μυϊκά κύτταρα είναι πιο αποτελεσματικά εκτός των ωρών του ύπνου.

Όλα τα κύτταρα του οργανισμού, συμπεριλαμβανομένων και των μυϊκών κυττάρων, εμπεριέχουν, ένα βιολογικό ρολόι που ρυθμίζει την προσαρμογή των κυττάρων σε μεταβολές του περιβάλλοντος και της δραστηριότητας μέσα στο 24ωρο. “Το οξυγόνο και αυτό το εσωτερικό ρολόι αλληλεπιδρούν μέσα στα μυϊκά κύτταρα για την παραγωγή ενέργειας  και η χρονική στιγμή της ημέρας προσδιορίζει πόσο καλά είναι συγχρονισμένη αυτή η αλληλεπίδραση αναφέρει ένας εκ των συγγραφέων της σχετικής μελέτης ο Δρ JosephSaidBass. “Η ικανότητα του μυϊκού κυττάρου να κάνει την πιο σημαντική του δραστηριότητα, δηλαδή τη σύσπαση, εξαρτάται από την ώρα της ημέρας.” Απαιτείται όμως περισσότερη έρευνα μέχρις ότου αυτό το εύρημα να μπορεί να μεταφραστεί σε συμβουλές για όσους προπονούνται. Ενδεχομένως στο μέλλον βασιζόμενοι σε αυτά τα ευρήματα να μπορούμε να πούμε στους αθλητές πότε μπορούν να βελτιστοποιήσουν τη μυϊκή τους λειτουργία”. Σε αυτή την ερευνητική εργασία οι επιστήμονες έβαλαν ποντίκια να ασκηθούν σε κυλιόμενο τάπητα σε διάφορες ώρες της ημέρας, ενώ επίσης μελέτησαν απομονωμένες μυϊκές ίνες, όπου το βιολογικό τους ρολόι ήταν γενετικά τροποποιημένο. Με αυτό τον τρόπο προσδιόρισαν την επίδραση της απορρύθμισης του βιολογικού ρολογιού των μυϊκών ινών αναφορικά με την κατανάλωση καυσίμων, όπως τα σάκχαρα και τα λίπη σε χαμηλά επίπεδα οξυγόνου. Όταν τα ποντίκια που είναι νυκτόβια έκαναν άσκηση κατά τη διάρκεια της νύχτας, ενεργοποιούνταν γονίδια στους μυς τους που τα έκαναν να προσαρμοστούν στην άσκηση. Καθώς αυτά τα γονίδια υπάρχουν και στους ανθρώπους, θα μπορούσε να υποτεθεί  ότι και οι άνθρωποι αντίστοιχα θα πρέπει να ανταποκρίνονται καλύτερα στην άσκηση κατά τη διάρκεια της ημέρας και όχι της νύχτας. Το βιολογικό ρολόι στους μυς ελέγχει τη μεταβολική απόκριση, επιδρώντας σε πρωτεΐνες που λέγονται HIF που αλλάζουν το μεταβολισμό όταν τα επίπεδα του οξυγόνου είναι πολύ χαμηλά στον οργανισμό. Όταν κάνουμε έντονη  άσκηση καταναλώνουμε οξυγόνο ταχύτερα, η πίεση του οξυγόνου στους μυς πέφτει, ενεργοποιούνται οι πρωτεΐνες HIF και οι μυς καταναλώνουν σάκχαρα για ενέργεια αυξάνοντας και την παραγωγή γαλακτικού οξέος. Η απενεργοποίηση του βιολογικού ρολογιού, μείωσε την κατανάλωση σακχάρων και την παραγωγή γαλακτικού οξέος. Η ενίσχυση αυτού του βιολογικού ρολογιού θα μπορούσε να προσφέρει ένα νέο τρόπο για κατανάλωση σακχάρων και αντιμετώπιση του διαβήτη.

Η μικροχλωρίδα του εντέρου δρα σαν βοηθητικό ήπαρ

Τι είναι η αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα και πώς αντιμετωπίζεται;

Aγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα: Η αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα (AS) είναι μια χρόνια φλεγμονώδης νόσος που επηρεάζει κυρίως τη σπονδυλική στήλη, προκαλώντας πόνο, δυσκαμψία και τελικά σύντηξη των σπονδύλων.

Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα: Αιτίες, συμπτώματα και αντιμετώπιση

Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα: Η κατανόηση και η αντιμετώπιση των πρώιμων σημείων του Συνδρόμου Καρπιαίου Σωλήνα μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα ζωής αποτρέποντας μακροχρόνιες βλάβες.