Επιστημονικά Νέα

Έρευνα: Μπορεί να γίνει επαναφορά της ακοής;

Η απώλεια ακοής βασίζεται σε πληθώρα παραγόντων, και μέχρι στιγμής θεωρούταν μη αναστρέψιμη. Μια νέα έρευνα όμως δίνει ελπίδες για το αντίθετο.

Ο δυνατός θόρυβος, ένας τραυματισμός, κάποια μόλυνση, ή απλά το γήρας, μπορούν μεταξύ άλλων να καταστρέψουν τα τριχωτά κύτταρα, δηλαδή τους ευαίσθητους αισθητήρες της ισορροπίας και της ακοής μέσα στο εσωτερικό του αυτιού μας. Και από τη στιγμή που αυτοί οι αισθητήρες καταστραφούν, αυτό είναι όλο. Τα ευαίσθητα τριχωτά κύτταρα δεν αναπτύσσονται πίσω στον άνθρωπο, οδηγώντας σε απώλεια ακοής και προβλήματα με την ισορροπία.

Αλλά οι επιστήμονες ελπίζουν να βρουν έναν τρόπο για να επαναδημιουργήσουν αυτά τα κύτταρα μελετώντας πώς αναπτύσσονται αρχικά.

Νέα έρευνα στο Rockefeller University, στο Εργαστήριο Α James Hudspeth της Neuroscience, εντόπισε δύο γονίδια ζωτικής σημασίας για την παραγωγή των τριχωτών κυττάρων σε νεαρά ποντίκια, τα οποία, ακριβώς όπως τα ανθρώπινα μωρά, χάνουν την ικανότητα να παράγουν αυτούς τους αισθητήρες λίγο μετά τη γέννηση τους.

Η μελέτη δημοσιεύθηκε αυτή την εβδομάδα στα Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών.

Η πρώτη συγγραφέας της έρευνας, Ksenia Gnedeva, άρχισε με την εξέταση αλλαγών στην έκφραση γονιδίων στο ελλειπτικό κυστίδιο, ένα τριχώδες κιστύδιο στο εσωτερικό του αυτιού που ανιχνεύει την κίνηση. Είδε ότι η δραστηριότητα των δύο γονιδίων μειώθηκε δραματικά λίγο μετά την γέννηση των ποντικιών και τα τριχωτά κύτταρα έπαναψαν να αναπτύσσονται.

Στη συνέχεια, η Gnedeva δοκίμασε τη συμμετοχή αυτών των πρωτεϊνών στο σχηματισμό των τριχωτών κυττάρων, τροποποιώντας την έκφρασή τους. Όταν και τα δύο γονίδια έκλεισαν, ανακάλυψε ότι το σύνολο του εσωτερικού του αυτιού, όχι μόνο ο ασκός, αναπτύσσεται ανώμαλα. Σε άλλα πειράματα, γύρισε τα γονίδια σε ηλικιωμένους ποντικούς των οποίων τα τριχωτά κύτταρα ήταν ώριμα, και ανακάλυψε ότι αυτή η γονιδιακή ενεργοποίηση θα μπορούσε να επάγει την παραγωγή νέων τριχωτών κυττάρων εντός ενός πλήρως ανεπτυγμένου ελλειπτικού κυστιδίου.

Η μικροχλωρίδα του εντέρου δρα σαν βοηθητικό ήπαρ

Τι είναι η αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα και πώς αντιμετωπίζεται;

Aγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα: Η αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα (AS) είναι μια χρόνια φλεγμονώδης νόσος που επηρεάζει κυρίως τη σπονδυλική στήλη, προκαλώντας πόνο, δυσκαμψία και τελικά σύντηξη των σπονδύλων.

Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα: Αιτίες, συμπτώματα και αντιμετώπιση

Σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα: Η κατανόηση και η αντιμετώπιση των πρώιμων σημείων του Συνδρόμου Καρπιαίου Σωλήνα μπορεί να βελτιώσει σημαντικά την ποιότητα ζωής αποτρέποντας μακροχρόνιες βλάβες.