Επιστημονικά Νέα

Πραγματοποιήθηκε η μεγαλύτερη έρευνα για τη γήρανση

Νέα έρευνά ρίχνει φως στις μοριακές αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα μας κατά τη γήρανση.

Στη μεγαλύτερη μελέτη του είδους της, μια διεθνή ομάδα ερευνητών, συμπεριλαμβανομένων των εμπειρογνωμόνων από το Πανεπιστήμιο της Ιατρικής Σχολής του Exeter, εξέτασαν την έκφραση των γονιδίων σε δείγματα αίματος από 15.000 ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Βρήκαν 1450 γονίδια που συνδέονται με τη γήρανση, καθώς επίσης αποκάλυψαν ένα σύνδεσμο μεταξύ των εν λόγω γονιδίων και παραγόντων όπως η δίαιτα, το κάπνισμα και η άσκηση.

Ενώ τα βαθύτερα αίτια της ανθρώπινης γήρανσης είναι σε μεγάλο βαθμό άγνωστα, το γήρας αυξάνει τον κίνδυνο ασθενειών όπως ο καρκίνος, οι καρδιακές παθήσεις, εγκεφαλικά επεισόδια και είναι μία από τις τρεις κύριες αιτίες θανάτου.

Η ερευνητική ομάδα εξέτασε συγκεκριμένα για τις αλλαγές στη γονιδιακή έκφραση, μια διαδικασία στην οποία οι πληροφορίες που περιέχονται σε γονίδια «εκφράζεται» από την ανάγνωση της αλληλουχίας του DNA και τη δημιουργία RNA, και στη συνέχεια τις πρωτεΐνες. Με την εξέταση στο αίμα, οι ερευνητές στοχεύουν να βρουν έναν εύκολο τρόπο ώστε να μετρηθούν οι δείκτες της ανθρώπινης γήρανσης.

Η τεχνική αυτή τους επέτρεψε να αναπτύξουν μια νέα μέθοδο για την πρόβλεψη της «βιολογικής ηλικίας» των ανθρώπων και δείχνει ότι τα άτομα με βιολογική ηλικία μεγαλύτερη από την πραγματική ηλικία τους είναι πιο πιθανό να έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση ή χοληστερόλη.

Η νέα μελέτη, η μεγαλύτερη ανθρώπινη μοριακή μελέτη για τη γήρανση μέχρι σήμερα, είχε ως επικεφαλής τους Δρ Marjolein Peters και Δρ Andrew Johnson, από το Ιατρικό Κέντρο Erasmus και Framingham Heart Study. Ο καθηγητής David Melzer από το Πανεπιστήμιο του Exeter επέβλεψε την διαδικασία.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας, οι εμπειρογνώμονες εντόπισαν 1.497 γονίδια γήρανσης, εκ των οποίων περίπου 1.450 πρόσφατα εντοπίστηκαν. Πολλά από τα γονίδια συνεργάζονται για την παραγωγή ενέργειας των κυττάρων (μιτοχονδριακή λειτουργία), τις μεταβολικές διεργασίες, και τη σταθερότητα και την ευκαμψία των κυττάρων.

Αυτό το μεγάλο ποσό των γονιδίων που εντοπίσθηκε πρόσφατα αποτελεί ένα βασικό επίτευγμα για να κατανοήσουμε καλύτερα τις μοριακές αλλαγές κατά τη διάρκεια της γήρανσης.

Η έρευνα δημοσιεύεται στην ηλεκτρονική έκδοση του επιστημονικού περιοδικού Nature Communications.

Τι πυροδοτεί την εσκεμμένη πείνα στη νευρική ανορεξία;

ΣΚΠ: Σημάδια εμφανίζονται στο αίμα χρόνια πριν από τα συμπτώματα

Διφλεβοαρτηριακή τηλεγγειεκτασία: Μια σπάνια αγγειακή δυσπλασία

Σε περιπτώσεις όπου η δυσπλασία είναι μικρή και ασυμπτωματική, μπορεί να συνιστάται παρατήρηση. Ωστόσο, για μεγαλύτερες ή συμπτωματικές βλάβες, ο εμβολισμός μπορεί να θεωρηθεί ότι εμποδίζει το ανώμαλο αγγείο και μειώνει τη ροή του αίματος στην περιοχή.

Γνωστική έκπτωση που προκαλείται από την παχυσαρκία: Ο ρόλος της οξείδωσης του εγκεφάλου και των τοκοτριενολών

Συμπερασματικά, αυτή η μελέτη αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός στην κατανόησή μας για την περίπλοκη σχέση μεταξύ της παχυσαρκίας και της γνωστικής έκπτωσης. Ανακαλύπτοντας τα πιθανά οφέλη των T3 στη διατήρηση της γνωστικής λειτουργίας, η έρευνα ανοίγει νέους δρόμους για θεραπευτικές παρεμβάσεις που στοχεύουν σε νευροεκφυλιστικές ασθένειες που σχετίζονται με την παχυσαρκία.

Πότε θα δουν οι ασθενείς εξατομικευμένα εμβόλια κατά του καρκίνου;

Έτσι, ελπίζω ότι κάποια στιγμή στο όχι και πολύ μακρινό μέλλον οι ασθενείς μας θα μπορούν να πάνε σε μια κλινική και να πουν: "Παράγγειλέ μου ένα εξατομικευμένο εμβόλιο για τον καρκίνο μου" και θα μπορέσουμε να το χορηγήσουμε επί τόπου.

Έχετε μια χρόνια ασθένεια και φοβάστε τις βελόνες; Εναλλακτική λύση χωρίς τσιμπήματα στον ορίζοντα

Το επόμενο στάδιο της μελέτης είναι δοκιμές σε ζώα για να προσδιοριστεί πώς το εμβόλιο διαχέεται στο έντερο και ενεργοποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα. Ο Δρ Nassar δημοσίευσε μια εργασία για τις υδρογέλες στο International Journal of Pharmaceutics πέρυσι με τον καθηγητή Kasapis.