Επιστημονικά Νέα

Τα Treg κύτταρα «κλειδί» για τις αυτοάνοσες νόσους

Τα Treg κύτταρα κλειδί για τις αυτοάνοσες νόσους. Ο υποπληθυσμός των Τ-ρυθμιστικών (Treg) κυττάρων του σώματος διαμορφώνει το ανοσοποιητικό σύστημα, βοηθά το σώμα να αναγνωρίζει και να ανέχεται τα δικά του αντιγόνα και πιστεύεται ότι είναι υπεύθυνος για την κατάργηση της αυτοάνοσης νόσου.
Πρόσφατα, οι ερευνητές της ανοσολογίας ανέφεραν στο περιοδικό Science ότι η συμβιωτική μικροχλωρίδα του εντέρου προκαλεί ένα ξεχωριστό πληθυσμό των Τ-ρυθμιστικών κυττάρων, που εκφράζουν τον παράγοντα μεταγραφής Foxp3.

Της Μαρίας Χατζηδάκη

Αυτός ο πληθυσμός Treg περιορίζει τις ανοσο-φλεγμονώδεις αποκρίσεις στο έντερο και επάγεται από μια συγκεκριμένη συστοιχία ειδών βακτηρίων. Αυτή η διέγερση απαιτεί ένα παράγοντα μεταγραφής, που ονομάζεται RORγ, ο οποίος ήταν προηγουμένως γνωστός ότι ανταγωνίζεται τον παράγοντα μεταγραφής Foxp3 σε άλλες περιπτώσεις. Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι τα κύτταρα Treg, σε διάφορα είδη ιστών, εξυπηρετούν διάφορους σκοπούς πέραν της ανοσο-ρυθμιστικής λειτουργίας. Εκείνα που βρίσκονται στο σπλαχνικό λιπώδη ιστό, για παράδειγμα, ρυθμίζουν τις παραμέτρους του μεταβολισμού.

Τα κύτταρα Treg, που βρέθηκαν στους ιστούς lamina propria του παχέος εντέρου, ρυθμίζουν τις αποκρίσεις με τα συμβιούντα μικρόβια-εκείνα που επωφελούνται κατοικώντας μέσα σε έναν άλλο οργανισμό, τον οποίον ούτε βλάπτουν ούτε βοηθούν σε κάτι. Σε ποντίκια, τα οποία ήταν απαλλαγμένα από μικρόβια και δεν είχαν μικροχλωρίδα στο έντερο, οι ερευνητές παρατήρησαν ότι είχαν αντιστοίχως μειωμένη αφθονία των κυττάρων Treg, στοιχείο που αποδεικνύει ότι η έκφραση των ρυθμιστικών παραγόντων καθοδηγείται από την μικροχλωρίδα.

Οι ερευνητές αναζήτησαν ειδικές υποδοχές ιστού στα κύτταρα Treg ερευνώντας εκατοντάδες παράγοντες μεταγραφής που ήταν ειδικοί για εκείνους στο παχύ έντερο. «Προς έκπληξή μας, οι πιο αποκλίνοντες από αυτούς τους παράγοντες μεταγραφής απεδείχθησαν να είναι τα Rorc, που κωδικοποιούν το RORγ. Το RORγ ελέγχει πολλές πτυχές της ανοσοκυτταρικής διαφοροποίησης, αλλά είναι μάλλον καλύτερα γνωστό ως αμοιβαίος ανταγωνιστής της FoxP3 κατά τη διάρκεια εργαστηριακής διαφοροποίησης.

Περαιτέρω, αυτή η έκφραση του παράγοντα μεταγραφής RORγ εμφανίζεται σε ποντικούς μεταξύ 15 και 25 ημερών, που συμπίπτει με τις αλλαγές στη μικροχλωρίδα του εντέρου που συμβαίνουν κατά τη διάρκεια της κανονικής ωρίμανσης, όταν τα ποντίκια πάρουν στερεά τροφή.

ΣΚΠ: Σημάδια εμφανίζονται στο αίμα χρόνια πριν από τα συμπτώματα

Συνδέεται η φλεγμονή του εντέρου με τη νόσο Αλτσχάιμερ;

Διφλεβοαρτηριακή τηλεγγειεκτασία: Μια σπάνια αγγειακή δυσπλασία

Σε περιπτώσεις όπου η δυσπλασία είναι μικρή και ασυμπτωματική, μπορεί να συνιστάται παρατήρηση. Ωστόσο, για μεγαλύτερες ή συμπτωματικές βλάβες, ο εμβολισμός μπορεί να θεωρηθεί ότι εμποδίζει το ανώμαλο αγγείο και μειώνει τη ροή του αίματος στην περιοχή.

Γνωστική έκπτωση που προκαλείται από την παχυσαρκία: Ο ρόλος της οξείδωσης του εγκεφάλου και των τοκοτριενολών

Συμπερασματικά, αυτή η μελέτη αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός στην κατανόησή μας για την περίπλοκη σχέση μεταξύ της παχυσαρκίας και της γνωστικής έκπτωσης. Ανακαλύπτοντας τα πιθανά οφέλη των T3 στη διατήρηση της γνωστικής λειτουργίας, η έρευνα ανοίγει νέους δρόμους για θεραπευτικές παρεμβάσεις που στοχεύουν σε νευροεκφυλιστικές ασθένειες που σχετίζονται με την παχυσαρκία.

Πότε θα δουν οι ασθενείς εξατομικευμένα εμβόλια κατά του καρκίνου;

Έτσι, ελπίζω ότι κάποια στιγμή στο όχι και πολύ μακρινό μέλλον οι ασθενείς μας θα μπορούν να πάνε σε μια κλινική και να πουν: "Παράγγειλέ μου ένα εξατομικευμένο εμβόλιο για τον καρκίνο μου" και θα μπορέσουμε να το χορηγήσουμε επί τόπου.

Έχετε μια χρόνια ασθένεια και φοβάστε τις βελόνες; Εναλλακτική λύση χωρίς τσιμπήματα στον ορίζοντα

Το επόμενο στάδιο της μελέτης είναι δοκιμές σε ζώα για να προσδιοριστεί πώς το εμβόλιο διαχέεται στο έντερο και ενεργοποιεί το ανοσοποιητικό σύστημα. Ο Δρ Nassar δημοσίευσε μια εργασία για τις υδρογέλες στο International Journal of Pharmaceutics πέρυσι με τον καθηγητή Kasapis.