Επιστημονικά Νέα

Έρευνα: Πιο κοντά στην κατανόηση των νευρικών απολήξεων

Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Aberdeen έχουν κάνει ένα βήμα πιο κοντά στην κατανόηση των νευρικών απολήξεων που αφορούν την αφή και την κίνηση στον εγκέφαλο.

Οι αισθήσεις της κίνησης, του τεντώματος και της αφής διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στην καθημερινότητά μας αλλά και τη ζωή μας, αλλά μεγάλο βαθμό περνούν απαρατήρητες ή θεωρούνται δεδομένες – μέχρι να αρχίσει κάτι να πηγαίνει στραβά.

Από όλες τις αισθήσεις – γεύση, όσφρηση, όραση, αφή, ακοή, ζέστη / κρύο και πόνο – οι αισθήσεις της αφής και της κίνησης αποτελούν είναι τις λιγότερο αντιληπτές. Ωστόσο, η ανίχνευση κίνησης είναι εξαιρετικά σημαντική για την ακοή, την ισορροπία, ακόμη και για τον έλεγχο της πίεσης του αίματος μας.

Οι επιστήμονες από τα πανεπιστήμια του Αμπερντίν και του Columbia ανακάλυψαν ότι μια πρωτεΐνη που ονομάζεται Whirlin, η οποία είναι απαραίτητη για να αποφευχθεί μια σοβαρή γενετική κώφωση σε παιδιά που ονομάζεται σύνδρομο του Usher, βρίσκεται επίσης στις νευρικές απολήξεις που ανιχνεύουν την κίνηση, και η απουσία της πρωτεΐνης αυτής προκαλεί βλάβη στην ικανότητα αίσθησης των άκρων μας και τη μυϊκή κίνηση.

Η σημαντική αυτή ανακάλυψη, σύμφωνα με τους ερευνητές θα μπορούσε τελικά να οδηγήσει σε μια ανάπτυξη θεραπειών όχι μόνο για το σύνδρομο του Usher, αλλά ακόμη και η υψηλή αρτηριακή πίεση (υπέρταση), την κύρια αιτία καρδιακής νόσου, της νεφρικής ανεπάρκειας και του εγκεφαλικού επεισοδίου.

Το επίπεδο pH και η σημασία του για την υγεία

Το τεστ ομιλίας ενός λεπτού θα μπορούσε να βοηθήσει στην αξιολόγηση του κινδύνου άνοιας

Ιδιοπαθής τρόμος: Μια νέα μελέτη αποκαλύπτει λεπτομέρειες σχετικά με τον αυξημένο κίνδυνο ήπιας γνωστικής εξασθένησης και άνοιας που μπορεί να αντιμετωπίσουν τα άτομα με ιδιοπαθή τρόμο.

Τι είναι η αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα και πώς αντιμετωπίζεται;

Aγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα: Η αγκυλοποιητική σπονδυλίτιδα (AS) είναι μια χρόνια φλεγμονώδης νόσος που επηρεάζει κυρίως τη σπονδυλική στήλη, προκαλώντας πόνο, δυσκαμψία και τελικά σύντηξη των σπονδύλων.