Pin It

Οι προκλήσεις της καινοτομίας στο χώρο του φαρμάκου είχαν διαμορφωθεί ήδη ως τάση πέρυσι, αλλά αυτή η τάση εξελίσσεται διαρκώς. Οι περισσότεροι παραγωγοί φαρμάκων ασχολήθηκαν δυναμικά με την καινοτομία και μπήκαν στον ανταγωνισμό προσπαθώντας να διαφοροποιηθούν και να μπουν στην παραγωγή του δικού τους μοναδικού προϊόντος.

Το 2018, οι Sandoz και Novo Nordisk της Novartis  συμμετείχαν στα καινοτόμα φάρμακα, όπως οι Astellas, η Merck και η Johnson & Johnson. Ειδικότερα, η JLabs της J & J συνεχίζει να αναπτύσσει τη συσκευή crowdsourcing, προσθέτοντας μια πρώιμη έρευνα καρκίνου του πνεύμονα.

Με τόσες πολλές φαρμακοβιομηχανίες να αναζητούν νέες ιδέες, πολλοί υποστηρίζουν ότι η αγορά θα αντιμετωπίσει σύντομα τη συρρίκνωση του ενδιαφέροντος. Οι προκλήσεις όμως διασχίζουν πολλούς διαφορετικούς θεραπευτικούς τομείς, από τον καρκίνο και τον διαβήτη έως την δερματολογία και τον αναπνευστικό.

Υπάρχουν περίπου 50.000 εφαρμογές για την υγεία στο κατάστημα της iTunes της Apple - αρκετές για να τροφοδοτήσουν πολλές δεκάδες καινοτομικές προκλήσεις. Εκτός αυτού, οι φαρμακευτικές εταιρείες έχουν χρήματα για να ξοδέψουν και ικανές εγκαταστάσεις για να καλλιεργήσουν ιδέες και ανθρώπους.

Η πραγματικότητα είναι ότι οι προκλήσεις της καινοτομίας είναι εδώ για να παραμείνουν στο φαρμακείο, ειδικά το Big Pharma, όπου η τεχνολογία αιχμής και οι αναδυόμενες τάσεις όπως η τεχνητή νοημοσύνη αποτελούν προτεραιότητα. Η τεχνολογία προχωρά και σταδιακά όλα θα γίνονται ψηφιακά. Έτσι θα δούμε σύντομα ότι ξεπερνιέται η καθιερωμένη πρακτική αγοράς μικρών βιοτεχνολογικών επιχειρήσεων για τη διακίνηση των φαρμάκων.

Η Luminary Labs, μια συμβουλευτική εταιρεία που βοηθά τις φαρμακοβιομηχανίες και τις εταιρείες υγειονομικής περίθαλψης να διαχειριστούν τις προκλήσεις της καινοτομίας, πρόσφατα μελέτησε την κατάσταση και η CEO,  Sara Holoubek είπε ότι πιστεύει πως αυτή είναι μόνο η αρχή. Η έρευνα της ομάδας της διαπίστωσε ότι το φάρμακο και η υγειονομική περίθαλψη χρησιμοποιούν ανοιχτή καινοτομία συχνότερα για να τονώσουν τις νέες ιδέες (68%), να τοποθετήσουν τις εταιρείες τους ως καινοτόμες (64%) και να αναπτύξουν νέες λύσεις (64%).

"Σήμερα συνειδητοποιούμε ότι η συνεργασία είναι το νέο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα", είπε. "Όταν βλέπουμε οργανώσεις να αρχίζουν να δημιουργούν ομάδες ή να δημιουργούν νέους τίτλους όπως επικεφαλής της ανοιχτής καινοτομίας ή διαχειριστής ανοιχτής καινοτομίας, μας δείχνει ότι η ανοιχτή καινοτομία ήρθε για να μείνει. Είμαστε απλά σε πολύ πρώιμα στάδια".

Pin It