fShare
3
Pin It

της Γεωργίας Σκιτζή 

Η Sun Pharmaceuticals  έκανε την πρώτη της τηλεοπτική διαφήμιση για τη θεραπεία της ψωρίασης με το Ilumya, αλλά αυτό δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη. Οι εθνικές τηλεοπτικές καμπάνιες αποτελούν πλέον στοίχημα για την πολυσυζητημένη ψωρίαση.

Αρχίζοντας το 2012 με τις αντι-TNF θεραπείες Stelara της Johnson & Johnson και την Humira της AbbVie, το 2013 το Amberg και το Enbrel της Pfizer, σχεδόν κάθε βιολογική θεραπεία κατά της ψωρίασης ξεκίνησε με εθνικές τηλεοπτικές διαφημίσεις.

Το φάρμακα νέας γενιάς κατά της ψωρίασης - και ο ανταγωνισμός που έχει δημιουργηθεί ανάγκασαν τις φαρμακοβιομηχανίες να στραφούν στις τηλεοπτικές καμπάνιες. Το Otezla της Celgene, το Cosentyx της Novartis, το Taltz του Eli Lilly και το Tremfya του Johnson & Johnson, ξεκίνησαν με μεγάλες τηλεοπτικές εκστρατείες. Η μόνη εξαίρεση ήταν το Siliq της Bausch Health, ο τρίτος στην αγορά αναστολέας IL-17 που εγκρίθηκε το 2017.

Το Ilumya, που εγκρίθηκε τον περασμένο Μάρτιο, είναι ένας αναστολέας της IL-23, όπως το Tremfya, το οποίο ξεκίνησε την τηλεοπτική διαφήμισή του πέρυσι. Σύντομα αναμένεται όμως να εγκριθεί και το risankizumab της AbbVie. Και δεδομένης της ιστορίας της AbbVie ότι επενδύει σε τηλεοπτικές διαφημίσεις για το Humira, δεν θα ήταν άλμα να περιμένουμε κάτι παρόμοιο όταν το risankizumab μπει δυναμικά στην αγορά. Η Eli Lilly βρίσκεται επίσης στο νέο κυνήγι φαρμάκων της ψωρίασης IL-23 με το mirikizumab στη δοκιμή φάσης 3.

Συνολικά, το 2018, τα εμπορικά σήματα ψωρίασης δαπάνησαν σχεδόν 375 εκατομμύρια δολάρια για τις εθνικές τηλεοπτικές αγορές, σύμφωνα με τα στοιχεία του iSpot.tv. . Συγκριτικά οι τηλεοπτικές καμπάνιες για τα αντικαρκινικά φάρμακα ξεπέρασαν τα 340 εκατομμύρια δολάρια και για τη ρευματοειδή αρθρίτιδα ήταν πάνω από 585 εκατομμύρια δολάρια το 2018.

Εν τω μεταξύ, η νέα τηλεοπτική διαφήμιση της Sun για το ilumya αναδεικνύει την ικανότητά της να προκαλεί μια γρήγορη απάντηση λέγοντας ότι "η πλειονότητα των ανθρώπων "καθάρισαν"" μετά από δύο δόσεις. H Sun αρνήθηκε να μιλήσει για τα σχέδια εμπορευματοποίησης και μάρκετινγκ για το Ilumya. Ωστόσο, η διαφημιστική εκστρατεία στοχεύει στην ευαισθητοποίηση για το Ilumya ως νέας θεραπευτικής επιλογής για μέτρια έως σοβαρή ψωρίαση.

fShare
3
Pin It