fShare
8
Pin It

Το φιλανθρωπικό παρακλάδι της εταιρείας ηλεκτρονικών πωλήσεων Amazon συγκεντρώνει χρήματα που πηγαίνουν σε οργανισμούς που τάσσονται κατά των εμβολιασμών των παιδιών, αποκαλύπτει σε ρεπορτάζ του η εφημερίδα Guardian.

Η αποκάλυψη είναι ενδεικτική του πώς -ηθελημένα ή όχι- οι μεγάλες εταιρείες του διαδικτύου έχουν βοηθήσει στη διασπορά ενός κινήματος που θέτει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία και την υγεία των παιδιών.

Ο αμερικανικός διαδικτυακός κολοσσός Amazon έχει δημιουργήσει ένα φιλανθρωπικό πρόγραμμα, το AmazonSmile, επιτρέποντας στους πελάτες της να δωρίσουν ποσοστό 0,5% της αξίας των αγορών τους σε κάποιον οργανισμό της επιλογής τους. Στην ιστοσελίδα όπου ο πελάτης μπορεί να επιλέξει τον οργανισμός της αρεσκείας του περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, επίσης εναντίον των εμβολιασμών, οι εξής: National Vaccine Information Center (Εθνικό Κέντρο Ενημέρωσης για τον Εμβολιασμό - NVIC), Physicians for Informed Consent (Γιατροί για τη Συναίνεση έπειτα από Ενημέρωση), Learn the Risk (Μάθε για τον κίνδυνο)και Age of Autism (Η Εποχή του Αυτισμού).

Οι δωρεές προς τους οργανισμούς αυτούς μέσω της Amazon είναι ακόμη ένα παράδειγμα για το πώς ενισχύονται οι ομάδες αυτές, τόσο οικονομικά όσο και σε επίπεδο κοινωνίας. Ήδη το Facebook και το YouTube έχουν δεχθεί κριτική διότι έχουν βοηθήσει στην εξάπλωση της προπαγάνδας εναντίον των εμβολίων, παραπλανώντας την κοινή γνώμη για τους κινδύνους όσον αφορά την υγεία και δημιουργώντας αμφιβολίες για την ασφάλεια και την αποτελεσματικότητα των εμβολιασμών.

Μάλιστα η παραπληροφόρηση φτάνει σε τέτοιο βαθμό, ώστε παραγνωρίζονται οι επιστημονικές έρευνες και δημιουργείται κλίμα φόβου στους γονείς. Κάποιοι μη κερδοσκοπικοί οργανισμοί προσπαθούν να πείσουν τους πολιτικούς να προωθήσουν νόμους που θα επιτρέπουν στους γονείς να εξαιρούν τα παιδιά τους από το πρόγραμμα εμβολιασμών ακόμη και χωρίς να υπάρχουν λόγοι υγείας, ενώ άλλοι κάνουν «εκστρατείες ενημέρωσης» για τους κινδύνους που εγκυμονούν τα εμβόλια.

Για παράδειγμα, η οργάνωση Age of Autism παρουσιάζεται ως «ημερήσια διαδικτυακή εφημερίδα κατά της επιδημίας του αυτισμού», ενώ σταθερά υποστηρίζει ότι «οι υπερβολές στους εμβολιασμούς» έχουν αυξήσει τον αριθμό των παιδιών που πάσχουν από αυτισμό. Από το 2013 που ξεκίνησε η καμπάνια AmazonSmile, έχουν δοθεί περίπου 124 εκατ. δολάρια σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς. Μεταξύ αυτών υπάρχουν φυσικά ο Ερυθρός Σταυρός, προγράμματα για την αποκατάσταση βετεράνων στρατιωτικών, οι Γιατροί χωρίς Σύνορα, αλλά και άλλοι οργανισμοί με όχι και τόσο «θεμιτούς» στόχους.

Εκτός από τις οργανώσεις κατά των εμβολιασμών υπάρχουν και το ίδρυμα NRA (Εθνική Ένωση για τα Πυροβόλα Όπλα) και άλλοι οργανισμού υπέρ της εξάπλωσης της οπλοκατοχής στις ΗΠΑ. Αυτή τη στιγμή δεν είναι γνωστό τι ποσά έχουν φτάσει στους οργανισμούς που τάσσονται κατά των εμβολιασμών, ωστόσο εκτιμάται ότι κάθε ένας από αυτούς το 2017 είχε λάβει ποσά που ξεπερνούν τις 100.000 δολάρια.

Η Amazon έχει αποφύγει να σχολιάσει άμεσα τις δωρεές προς τους οργανισμούς κατά των εμβολιασμών, ενώ εκπρόσωπός της δήλωσε ότι από τις δωρεές αποκλείονται ομάδες που «ασχολούνται, στηρίζουν ή προωθούν τη μισαλλοδοξία, το μίσος, την τρομοκρατία, τη βία, το ξέπλυμα χρήματος ή άλλες παράνομες δραστηριότητες».

Όμως η Amazon βοηθά στη χρηματοδότηση ενός προσώπου που έχει γίνει γνωστό για τις εκστρατείες του κατά του εμβολιασμού, που πάντως δεν δρα σε καθεστώς μη κερδοσκοπικού οργανισμού, τον Λάρι Κουλ. Ο Κουκ είναι ο ιδρυτής της ιστοσελίδας Stop Mandatory Vaccination (Σταματήστε τους Αναγκαστικούς Εμβολιασμούς), με δική της σελίδα στο Facebook και μια κλειστή ομάδα που αριθμοί 150.000 μέλη. Μέσα από διάφορες εμπορικού χαρακτήρα δραστηριότητες (πουλάει μπλουζάκια, ανεβάζει βίντεο στο YouTube -που τελικά έκλεισε τον λογαριασμό του- κ.λπ.) έχει συγκεντρώσει από το 2015 περίπου 80.000 δολάρια.

Η Amazon όμως έχει πρόγραμμα για τους λεγόμενους «influencers», δηλαδή πρόσωπα και ομάδας που έχουν πολλούς ακολούθους και μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προωθούν προϊόντα. Ο Κουκ περιλαμβάνεται σε αυτούς. Πρέπει να σημειωθεί ότι η Amazon έχει έρθει στο στόχαστρο και της Βουλής των Αντιπροσώπων στις ΗΠΑ, με την Επιτροπή Πληροφοριών να στέλνει επιστολή στον ιδιοκτήτη της, Τζεφ Μπέζος, στην οποία εκφράζει «ανησυχία για την ενίσχυση και προώθηση μέσω της πώλησης προϊόντων του κινήματος κατά των εμβολιασμών».

Ο πρόεδρος της Επιτροπής τονίζει στην επιστολή μεταξύ άλλων ρεπορτάζ του CNN σύμφωνα με το οποίο αν κάποιος κάνει αναζήτηση στην Amazon σχετικά με τα εμβόλια, τα αποτελέσματα που αφορούν το κίνημα κατά του εμβολιασμού, σε βιβλία, βίντεο ή προϊόντα να είναι υπερβολικά περισσότερα σε σχέση με τα υπέρ των εμβολιασμών.

fShare
8
Pin It