Pin It

Μερικές φορές, για να τρώμε υγιεινά, δεν χρειάζεται να τροποποιήσουμε όλη μας τη διατροφή, αρκεί απλώς να αντικαταστήσουμε κάποιες επιλογές με άλλες. Αν κάνετε αυτές τις αλλαγές συνήθεια και περιορίσετε τις θερμίδες, τα λιπαρά και το αλάτι, θα παρατηρήσετε μεγάλες αλλαγές στον οργανισμό σας.

Έξυπνες και απλές αντικαταστάσεις για να κάνουμε τη διατροφή μας πιο υγιεινή

Αντικαθιστούμε τα λευκά ζυμαρικά με τα ολικής αλέσεως

Αν τα ζυμαρικά βρίσκονται σταθερά στο εβδομαδιαίο διατροφικό σας πρόγραμμα, μην απελπίζεστε – δεν χρειάζεται να τα κόψετε. Αντικαταστήστε τα με ολικής αλέσεως. Μάλιστα, τον τελευταίο καιρό στην αγορά κυκλοφορούν επίσης ζυμαρικά από φακές ή ρεβίθια.

Επιλέγουμε γλυκοπατάτες αντί για απλές πατάτες

Είναι ένα εύκολο, οικονομικό και νόστιμο γεύμα, αλλά υπάρχει περιθώριο να κάνουμε τις ψητές πατάτες πιο υγιεινές. Αντικαταστήστε τες με γλυκοπατάτες, οι οποίες περιέχουν πιο χρήσιμους υδατάνθρακες και περισσότερες φυτικές ίνες.

Αντικαθιστούμε το λευκό ρύζι με καστανό

Το λευκό ρύζι δεν έχει κάποιο αρνητικό στοιχείο, αλλά το καστανό είναι καλύτερο επειδή έχει περισσότερες φυτικές ίνες. Φτιάχνουμε το δικό μας μείγμα βρώμης αντί για τις έτοιμες εκδοχές, όπως granola. Όταν βιαζόμαστε μέσα στη μέρα, οι έτοιμες λύσεις είναι πειρασμός. Αλλά αυτές που βρίσκουμε στην αγορά, πολλές φορές έχουν κρυμμένη ζάχαρη, αλάτι και συντηρητικά. Επίσης, όταν το φτιάχνουμε μόνοι μας, μπορούμε να προσθέσουμε τα φρούτα και τους ξηρούς καρπούς που εμείς θέλουμε.

Επιλέγουμε τα φρούτα αντί για τους χυμούς τους

Την επόμενη φορά που θα μπείτε στον πειρασμό να πάρετε έναν έτοιμο χυμό από την αγορά, σκεφτείτε το εξής: ο χυμός περιέχει τα φυσικά σάκχαρα των φρούτων χωρίς τις φυτικές ίνες. Τα σάκχαρα όμως απορροφώνται ευκολότερα όταν συνοδεύονται από τις φυτικές ίνες. Γι’ αυτό επιλέξτε να καταναλώνετε ολόκληρα τα φρούτα.

Αντικαθιστούμε τα ενεργειακά ποτά με τον καφέ

Ο καφές μπορεί να μη σας ακούγεται ως η πιο υγιεινή επιλογή, κι όμως είναι πάντα καλύτερος από όλα τα ζαχαρούχα ενεργειακά ποτά. Τα τελευταία έχουν πολλή ζάχαρη και ακόμα πιο πολύ καφεΐνη. Ο καφές εξαρτάται από το μέγεθος, το είδος και πώς τον πίνουμε. Είναι καλύτερο να μειώσουμε την ζάχαρη όσο μπορούμε και να μην προσθέτουμε γάλα ή κρέμα γάλακτος.

Pin It