Pin It

Όταν η ορμόνη ινσουλίνη είναι χαμηλή, το σώμα μας δεν μπορεί να μεταβολίσει τα θρεπτικά συστατικά που καταναλώνουμε αλλά καίει το λίπος που έχουμε αποθηκεύσει προσφέροντας εντυπωσιακά αποτελέσματα σε σχέση με την απώλεια βάρους. Αυτό διαπιστώνει ελληνική μελέτη που έγινε στο Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «Λαϊκό», και η οποία πρόκειται να δημοσιευτεί στο επιστημονικό περιοδικό «Nutrition», ενώ ήδη έχει παρουσιασθεί στο 54ο Πανευρωπαϊκό Διαβητολογικό Συνέδριο. Ο καθηγητής Παθολογίας Α' Προπαιδευτικής Παθολογικής Κλινικής Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, διευθυντής Διαβητολογικού Κέντρου Γενικού Νοσοκομείου Αθηνών «Λαϊκό», Νικόλαος Τεντολούρης, μίλησε για το θέμα "Πώς λειτουργεί η απαγόρευση κατανάλωσης υδατανθράκων έως τη μία το μεσημέρι"

«Πρόκειται για μία διατροφική παρέμβαση, η οποία αφορά στη μειωμένη πρόσληψη υδατανθράκων έως τη μία το μεσημέρι. Λέγεται δίαιτα βασικής ινσουλίνης, γιατί προσπαθούμε να κρατήσουμε την ινσουλίνη σε χαμηλά επίπεδα, δηλαδή όση είναι και κατά τη διάρκεια της νύχτας, που ο οργανισμός δεν προσλαμβάνει τροφή», λέει στο Πρακτορείο ο κ. Τεντολούρης.

Και προσθέτει: «Αυτό που επιτυγχάνεται είναι ότι λόγω των χαμηλών επιπέδων ινσουλίνης δεν δίνεται δυνατότητα στο λίπος ή στην πρωτεΐνη της τροφής να αποθηκευτεί. Επομένως καίγεται. Έτσι το άτομο ενισχύεται στην προσπάθεια να χάσει βάρος και παράλληλα δεν πεινάει για αρκετές ώρες. Η διατροφή από το μεσημέρι και μετά είναι ίδια, όπως ενός ατόμου που δεν κάνει δίαιτα. Αυτό που όμως συνιστούμε είναι να ακολουθείται ένα πρότυπο μεσογειακής διατροφής».

Με αυτό το μοντέλο διατροφής, επισημαίνει ο κ. Τεντολούρης, όχι μόνο επιταχύνεται ο μεταβολισμός, αλλά παράγονται ορμόνες, οι οποίες αυξάνουν το αίσθημα του κορεσμού και με τη μη πρόσληψη υδατανθράκων δημιουργείται μία ανορεξιογόνος δράση, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει πείνα. «Στο Λαϊκό Νοσοκομείο έγινε διατροφική παρέμβαση από τον συνάδελφο Δημήτρη Δελλή, που ασχολείται με θέματα διατροφής. Στη μελέτη μας τα άτομα που ακολούθησαν τη διατροφή της βασικής Ινσουλίνης, έχασαν εννέα κιλά σε δύο μήνες, ενώ η ομάδα που ακολούθησε τη μεσογειακή διατροφή είχε μέση απώλεια βάρους 4, 5 κιλά». Όπως αναφέρει ο καθηγητής η διατροφή αυτή απευθύνεται σε όλους τους ανθρώπους και όχι μόνο σε άτομα με διαβήτη.

Pin It