Greek English French German Italian

Αυτοθεραπεία

Ανικανοποίητο ζωή: Τα πραγματικά θέλω και τα εμπόδια που βάζουμε

Ανικανοποίητο ζωή: Για να κάνουμε μια ικανοποιητική ζωή, πρέπει να ξέρουμε τι μας ικανοποιεί. Όμως ακόμα κι αυτή η διαδικασία δεν είναι τόσο απλή όσο φαίνεται. Όσον αφορά στην καριέρα, στις σχέσεις, στην υγεία και σε άλλους τομείς της ζωής, οι ψυχολογικές…
21 Σεπτεμβρίου, 2020
Αυτοφροντίδα
Pin It

Στο παρελθόν, υπήρξαν πολλές διαφορετικές απόψεις για το ποιό στυλ τρεξίματος είναι το καλύτερο, ειδικά όσον αφορά στην αποφυγή τραυματισμού, στην επίτευξη προσωπικών ρεκόρ ή απλά στο καλύτερο αποτέλεσμα για τη φυσική μας κατάσταση. Σε μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Sports Medicine πρόσφατα, οι ερευνητές εξέτασαν τις διαφορετικές μεθόδους τρεξίματος για να καθορίσουν ποιά είναι η καλύτερη.

Από τη φτέρνα προς τα δάχτυλα ή από τα δάχτυλα προς τη φτέρνα;

Οι ερευνητές ανέλυσαν τα ευρήματα 53 διαφορετικών μελετών για την επίδραση του τρόπου πατήματος κατά το τρέξιμο (forefoot, rearfoot και flatfoot - πάτημα από μπροστά, πάτημα από πίσω και πάτημα με όλο το πέλμα) σε στοιχεία όπως η πιθανότητα τραυματισμού και η αποτελεσματικότητα.

Μέχρι πρόσφατα, οι οδηγίες ήταν πως το τρέξιμο από τα δάχτυλα προς τη φτέρνα είναι ο καλύτερος τρόπος να αποφύγουμε τους τραυματισμούς, ειδικά στην περιοχή της κνήμης. Σύμφωνα όμως με τη νέα αυτή μελέτη, το να αναγκάσουμε κάποιον να τρέχει οπωσδήποτε με αυτό τον τρόπο επηρεάζει αρνητικά την αποτελεσματικότητα. Επιπροσθέτως, δεν υπάρχουν στοιχεία που να δείχνουν ότι το πάτημα από μπροστά προς τα πίσω μειώνει την πιθανότητα τραυματισμού.

Η έρευνα έδειξε μικρές διαφορές σε σχέση με τον τραυματισμό σε όλα τα μοτίβα τρεξίματος και βρήκε ότι οι δρομείς είχαν καλύτερη επίδοση, όταν δεν μετέβαλαν τον φυσικό τους τρόπο τρεξίματος με οποιονδήποτε τρόπο. Για πάνω από το 90% των ατόμων που μελετήθηκαν, το φυσικό τους μοτίβο ήταν από τη φτέρνα προς τα δάχτυλα.

Αυτή η εξέλιξη θα κάνει τη διαφορά για δρομείς και αθλητές που έχουν υιοθετήσει τη μέθοδο από τα δάχτυλα προς τη φτέρνα για να αποφύγουν τραυματισμούς, αφού μπορεί τελικά να εμποδίζει την απόδοσή τους, χωρίς στην πραγματικότητα να μειώνεται ο κίνδυνος τραυματισμού. Η ερευνητική ομάδα που βρίσκεται πίσω από αυτή τη μελέτη συστήνει να αναζητάμε συμβουλές από κάποιον επαγγελματία προπονητή, πριν αποφασίσουμε να αλλάξουμε το μοτίβο τρεξίματος που μας βγαίνει φυσικά.

Το τρέξιμο είναι μια υγιεινή και αποτελεσματική μορφή άσκησης, αλλά αυτή η έρευνα τονίζει τη σημασία της προστασίας, της προσοχής και του σεβασμού των ορίων που το ίδιο μας το σώμα ζητά. Ακούμε λοιπόν το σώμα μας και όταν το κάνουμε σωστά, το τρέξιμο μας δίνει την ευκαιρία να επηρεάσουμε τη ζωή μας με θετικούς τρόπους, τόσο σωματικά, όσο και ψυχικά.

Pin It

Cook name small