Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ & ΑΜΕΑ

Αλλαγές στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας για την μικροκινητικότητα

Αλλαγές στον κώδικα οδικής κυκλοφορίας για την μικροκινητικότητα

Αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει το άρθρο 25 του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την Μικροκινητικότητα.

Οι οδηγοί ηλεκτροκίνητων οχημάτων απαγορεύεται να χρησιμοποιούν εν κινήσει ακουστικά που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα ή άλλες ηχητικές συσκευές ή να χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο το οποίο δεν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση. Το νομοσχέδιο το οποίο είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έως τις 4 Δεκεμβρίου 2020, αναφέρει και πως πρέπει να κινούνται οι χρήστες ηλεκτροκίνητων και ορίζει σε ποιες παραβάσεις οι οδηγοί πέραν των διοικητικών προστίμων θα χάνουν τις άδειες οδήγησης και τις άδειες κυκλοφορίας μαζί με τις πινακίδες κυκλοφορίας για 10 ή 20 ημέρες.
«Τσουχτερό» το πρόστιμο.

Πιο συγκεκριμένα, στο άρθρο 25 του νομοσχεδίου είναι ξεκάθαρο ότι οι οδηγοί ηλεκτροκίνητων οχημάτων απαγορεύεται να χρησιμοποιούν εν κινήσει ακουστικά που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα ή άλλες ηχητικές συσκευές ή να χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο το οποίο δεν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση. «Τσουχτερό» είναι το πρόστιμο που προβλέπεται για τις παραπάνω παραβάσεις καθώς ανέρχεται σε 150 ευρώ ενώ επιτόπου αφαιρείται η  ικανότητα άδειας οδήγησης για 30 ημέρες. Επίσης, τα προβλεπόμενα διοικητικά μέτρα επιβάλλονται παράλληλα και ανεξάρτητα από τις ποινικές ή άλλες κυρώσεις, που προβλέπονται από τις οικείες διατάξεις. Στους παραβάτες των οχημάτων για την κυκλοφορία των οποίων δεν απαιτούνται στοιχεία κυκλοφορίας ή άδεια οδήγησης ή και τα δύο, επιβάλλονται οι κυρώσεις μόνο κατά το σκέλος του διοικητικού προστίμου.
Επιπλέον διευκρινίζεται ότι στις περιπτώσεις των παραβάσεων για τις οποίες δεν προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο επιβάλλεται πρόστιμο 80,00 ευρώ.

Επίσης, επιβάλλεται αφαίρεση άδειας οδήγησης, κυκλοφορίας και πινακίδων κυκλοφορίας για 10 ημέρες επιπλέον του διοικητικού προστίμου στις παραβάσεις που αφορούν στις σημάνσεις:
Ρ6: Προτεραιότητα, έναντι της επερχόμενης κυκλοφορίας (λόγω στενότητας οδοστρώματος). Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ8: Κλειστή οδός για όλα τα οχήματα και προς τις δύο κατευθύνσεις. Διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ.
Ρ9: Απαγορεύεται η είσοδος σε μηχανοκίνητα οχήματα εκτός των δίτροχων μοτοσικλετών. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ10: Απαγορεύεται η είσοδος στις μοτοσικλέτες. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ11: Απαγορεύεται η είσοδος στα ποδήλατα. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ12: Απαγορεύεται η είσοδος στα μοτοποδήλατα. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.


Ρ13: Απαγορεύεται η είσοδος στα φορτηγά αυτοκίνητα. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ14: Απαγορεύεται η είσοδος σε μηχανοκίνητο όχημα το οποίο σύρει ρυμουλκούμενο, πλην ημιρυμουλκούμενου ή ρυμουλκούμενου ενός άξονα. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ20: Απαγορεύεται η είσοδος σε οχήματα ορισμένων κατηγοριών (π.χ. σε μηχανοκίνητα και ζωήλατα οχήματα). Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ25: Απαγορεύεται η είσοδος σε οχήματα ή συνδυασμούς οχημάτων μήκους που υπερβαίνει τα (π.χ. 10) μέτρα. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ26: Απαγορεύεται η οδήγηση οχήματος σε απόσταση μικρότερη των (π.χ. 70) μέτρων από του προηγούμενου. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ33: Απαγορεύεται η χρήση ηχητικών οργάνων προειδοποίησης (εκτός για αποφυγή δυστυχήματος). Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ71: Χώρος στάθμευσης αποκλειστικά για οχήματα Ατόμων με Αναπηρίες (ΑμεΑ), ύστερα από ειδική άδεια). Διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ.
Ρ72: Χώρος στάθμευσης αποκλειστικά για συγκεκριμένο όχημα Ατόμων με Αναπηρίες (ΑμεΑ), ύστερα από ειδική άδεια και με αριθμό κυκλοφορίας. Διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ.
Ρ33: Απαγορεύεται η χρήση ηχητικών οργάνων προειδοποίησης (εκτός για αποφυγή δυστυχήματος). Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.

Αφαίρεση άδεια οδήγησης, κυκλοφορίας και πινακίδων κυκλοφορίας για 20 ημέρες με επιπλέον το διοικητικό πρόστιμο προβλέπεται επίσης στο άρθρο 18 του νομοσχεδίου για παραβάσεις που αφορούν στη σήμανση:

Ρ1: Υποχρεωτική παραχώρηση προτεραιότητας. Διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ.
Ρ2: Υποχρεωτική διακοπή πορείας (STOP). Διοικητικό πρόστιμο 700 ευρώ.
Ρ5: Προτεραιότητα της αντιθέτως ερχόμενης κυκλοφορίας λόγω στενότητας του οδοστρώματος. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ7: Απαγορεύεται η είσοδος σε όλα τα οχήματα. Διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ.
Ρ21: Απαγορεύεται η είσοδος σε οχήματα συνολικού πλάτους που υπερβαίνει τα (π.χ. 2) μέτρα. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ24: Απαγορεύεται η είσοδος σε οχήματα βάρους ανά άξονα που υπερβαίνει τους (π.χ. 2) τόνους. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ27: Απαγορεύεται η αριστερή στροφή. Διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ.
Ρ28: Απαγορεύεται η δεξιά στροφή. Διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ.
Ρ29: Απαγορεύεται η αναστροφή (στροφή κατά 180 μοίρες). Διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ.
Ρ30: Απαγορεύεται το προσπέρασμα μηχανοκίνητων οχημάτων, πλην των δίτροχων μοτοσικλετών χωρίς καλάθι. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.

Ρ31: Απαγορεύεται στους οδηγούς φορτηγών αυτοκινήτων, μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους που υπερβαίνει τους 3,5 τόνους, να προσπερνούν άλλα οχήματα. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ32: Απαγορεύεται στους οδηγούς φορτηγών αυτοκινήτων, μέγιστου επιτρεπόμενου βάρους που υπερβαίνει τους 3,5 τόνους, να προσπερνούν άλλα οχήματα. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ45: Απαγορεύεται η είσοδος σε οχήματα που μεταφέρουν πάνω από ορισμένη ποσότητα εκρηκτικές ή εύφλεκτες ύλες. Διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ.
Ρ46: Απαγορεύεται η είσοδος σε οχήματα που μεταφέρουν πάνω από ορισμένη ποσότητα ύλες οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν μόλυνση υδάτων. Διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ.
Ρ47: Υποχρεωτική κατεύθυνση πορείας προς τα αριστερά. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ48: Υποχρεωτική κατεύθυνση πορείας προς τα δεξιά. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ49: Υποχρεωτική κατεύθυνση πορείας προς τα εμπρός. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ50: Υποχρεωτική κατεύθυνση πορείας με στροφή αριστερά ή δεξιά. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ51: Υποχρεωτική κατεύθυνση πορείας εμπρός ή αριστερά ή δεξιά. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ52: Υποχρεωτική διέλευση είτε από τη δεξιά είτε από την αριστερή πλευρά της νησίδας ή του εμποδίου. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ53: Κυκλική υποχρεωτική διαδρομή. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ54: Οδός υποχρεωτικής διέλευσης ποδηλάτων (απαγορευμένης της διέλευσης άλλων οχημάτων). Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ55: Οδός υποχρεωτικής διέλευσης πεζών (πεζόδρομος, απαγορευμένης της διέλευσης άλλων εκτός πεζών, οχημάτων άμεσης ανάγκης και οχημάτων για την είσoδo-έξoδo σε παρόδιες ιδιοκτησίες). Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ56: Οδός υποχρεωτικής διέλευσης εφίππων (απαγορευμένης της διέλευσης άλλων, εκτός εφίππων που χρησιμοποιούν την οδό). Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ57: Υποχρεωτική ελάχιστη ταχύτητα που αναγράφεται με λευκούς αριθμούς σε (π.χ. 30 χλμ.) την ώρα). Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.
Ρ59: Υποχρεωτικές αντιολισθητικές αλυσίδες χιονιών σε δύο τουλάχιστον από τους κινητήριους τροχούς του αυτοκινήτου. Διοικητικό πρόστιμο 80 ευρώ.

Ωστόσο στο νομοσχέδιο ξεκαθαρίζεται ότι για τις παραπάνω παραβάσεις δεν αφαιρούνται οι πινακίδες κυκλοφορίας αν το όχημα είναι εταιρικό (ενοικίαση ή leasing) ή το όχημα είναι Δημοσίας Χρήσης. Αν όμως οι παραβάσεις αναφέρονται σε ελλείψεις ή ελαττωματική λειτουργία του οχήματος που επηρεάζουν την οδική ασφάλεια ή σε εκπομπές επικίνδυνων καυσαερίων και θορύβων τότε αφαιρούνται και στα εταιρικά ή δημοσίας χρήσης οχήματα οι πινακίδες κυκλοφορίας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

1η Ιανουαρίου 2021 η νέα ευρωπαϊκή στρατηγική για Ε.Σ.Α.μεΑ

Άδικες απολύσεις καταγγέλλει η ΕΣΑμεΑ

Διαθέσιμα στο Taxisnet τα ειδοποιητήρια τελών κυκλοφορίας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ένωση Ασθενών Ελλάδας: Η διαχείριση της πανδημίας είναι θέμα ιατρικό και όχι πολιτικό

Ένωση Ασθενών Ελλάδας: «Η πανδημία και η διαχείρισή της αποτελεί θέμα ιατρικό και όχι πολιτικό. Η Ένωση σε μια κίνηση υψηλού συμβολισμού κάλεσε σήμερα στο τραπέζι του διαλόγου κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση ώστε να δείξουμε στους πολίτες ότι απέναντι στις τραγικές απώλειες της πανδημίας και τα κοινωνικά οικονομικά επακόλουθα, είμαστε όλοι ενωμένοι και δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε.», δήλωσε η Πρόεδρος της Ένωσης, κα Κατερίνα Κουτσογιάννη, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης που πραγματοποίησε σήμερα (26/11) η Ένωση με θέμα «Χρόνιοι Ασθενείς και Πανδημία».

ΕΣΑμεΑ: Σύναψη Μνημονίου συνεργασίας με το δήμο Θεσσαλονίκης για την υποστήριξη των ΑμεΑ

ΕΣΑμεΑ: Οι δράσεις θα καλύπτουν πεδία όπως η βελτίωση του επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πολίτες με αναπηρία στο πλαίσιο του σχεδιασμού πολιτικής προστασίας, η υλοποίηση δράσεων ανάπτυξης του Προσβάσιμου Τουρισμού και η διευκόλυνση της πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στην αγορά εργασίας.

Webinar 8 Δεκεμβρίου με θέμα την Ψωρίαση και το Μεταβολικό Σύνδρομο

Ψωρίαση: Καλεσμένες ομιλήτριες στη διαδικτυακή ενημερωτική εκδήλωση που διοργανώνει το Επιδέρμια είναι η κα. Ευτέρπη Ζαφειρίου (Επίκουρη Καθηγήτρια Δερματολογίας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας) και η κα. Βαρβάρα Συμεωνίδου (Βιολόγος – Διαιτολόγος – Διατροφολόγος MMedSc).

Ι. Βαρδακαστάνης για την εφαρμογή της Σύμβασης ΟΗΕ και της νέας ευρωπαϊκής Στρατηγικής για την αναπηρία

ΕΣΑμεΑ: Στο συνέδριο έλαβαν επίσης μέρος ο Janez Cigler Kralj, υπουργός Εργασίας και Ίσων Ευκαιριών Σλοβενίας, η Helena Dalli, Ευρωπαία Επίτροπος για την Ισότητα ΕΕ, αξιωματούχοι της ΕΕ καθώς και εκπρόσωποι ευρωπαϊκών οργανώσεων ατόμων με αναπηρία. 

Κ.Ε.Φ.Ι.: Συμπτώματα & τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της αντιμετώπισης του Καρκίνου του Παγκρέατος

Κ.Ε.Φ.Ι.: Σκοπός της εκδήλωσης, που διοργανώθηκε με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για τον Καρκίνο του Παγκρέατος, ήταν η ευαισθητοποίηση του κοινού για τον συγκεκριμένο τύπο καρκίνου, προκειμένου να γίνουν γνωστά τα συμπτώματα που πρέπει να οδηγούν άμεσα τον ασθενή να επισκεφθεί τον γιατρό του, καθώς και η ενημέρωση για τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της αντιμετώπισης της νόσου.

Τέλος στις συνεχείς επιτροπές για ακρωτηριασμούς και μη αναστρέψιμες παθήσεις στα ΚΕΠΑ

ΑμεΑ: «O Κανονισμός των ΚΕΠΑ εντάσσεται στη γενικότερη προσπάθεια της κυβέρνησης για τη υποστήριξη των ατόμων με αναπηρία και συμπεριλαμβάνεται σαν έργο και στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία», τονίζει το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.

Ο Προσυμπτωματικός Έλεγχος μειώνει τους θάνατους από Καρκίνο του Πνεύμονα κατά 25%, σύμφωνα με μελέτη

Καρκίνος του Πνεύμονα: Η βιωσιμότητα για τον καρκίνο του πνεύμονα φθάνει στους 9 στους 10 αν διαγνωστούν εγκαίρως, ενώ αντιθέτως αν η διάγνωση καθυστερήσει (στάδιο ΙV) η επιβίωση είναι 1 στους 10, σύμφωνα με την κα. Έλενα Λινάρδου, Παθολόγο Ογκολόγο,  Mέλος Δ.Σ. FairLife LCC και Δ/ντρια Δ΄ Ογκολογικής Κλινικής, Νοσοκομείο Metropolitan, Πρόεδρο Επιστημονικής Επιτροπής EΣΟΟ.

10ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ασθενών: Η αξία της συμμετοχικότητας της Κοινωνίας Πολιτών στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων

10ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ασθενών: Υπό τον τίτλο «Μία Δεκαετία Διεκδικήσεων: Το Όραμα, Οι Προκλήσεις και τα Επόμενα Βήματα», το 10ο επετειακό Πανελλήνιο Συνέδριο Ασθενών ανέδειξε την ανάγκη αλλά και την αξία της συμμετοχικότητας της Κοινωνίας των Πολιτών στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων.