Η τεστοστερόνη είναι μια στεροειδής ορμόνη που ανήκει στην ομάδα των ανδρογόνων. Είναι υπεύθυνη για την υγεία των οστών και των μυών, την παραγωγή σπέρματος και την ανάπτυξη της τριχοφυΐας. Τα επίπεδα τεστοστερόνης μπορεί να μειωθούν με την πάροδο του χρόνου, αλλά και μετά από χρόνιες ασθένειες.

Δείτε με ποιες τροφές μπορείτε να ενισχύσετε την τεστοστερόνη σας:

Τόνος: Είναι πλούσιος σε βιταμίνη D η οποία βοηθά στην παραγωγή τεστοστερόνης. Είτε επιλέξετε τον τόνο σε κονσέρβα, είτε τον φρέσκο ή κατεψυγμένο, το ψάρι αυτό αποτελεί έναν φυσικό τρόπο να ενισχύσετε την τεστοστερόνη σας. Εάν δεν σας αρέσει ο τόνος, μπορείτε να επιλέξετε σολομό και σαρδέλες, ψάρια επίσης πλούσια σε βιταμίνη D.

Γάλα: Αποτελεί εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης και ασβεστίου. Το γάλα συμβάλλει στην υγεία των οστών και η βιταμίνη D που περιέχει βοηθά στην ενίσχυση της τεστοστερόνης. Είναι καλό να επιλέγετε γάλα εμπλουτισμένο με βιταμίνη D και χαμηλά λιπαρά.

Κρόκοι αυγών: Είναι καλή πηγή βιταμίνης D και έχουν περισσότερα θρεπτικά συστατικά από τα ασπράδια. Αν δεν έχετε υψηλή χοληστερίνη, μπορείτε να τρώτε ένα κρόκο την ημέρα.

Θαλασσινά: Τα καβούρια και οι αστακοί ανεβάζουν τα επίπεδα τεστοστερόνης. Αυτό οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε ψευδάργυρο. Σύμφωνα με τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας των ΗΠΑ, μία μερίδα καβουριών δίνει το 43% της ημερήσιας συνιστώμενης ποσότητας ψευδαργύρου.

Μοσχαρίσιο κρέας: Περιέχει θρεπτικά συστατικά που ενισχύουν τα επίπεδα τεστοστερόνης. Το μοσχαρίσιο συκώτι αποτελεί καλή πηγή βιταμίνης D, ενώ ο μοσχαρίσιος κιμάς έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο.

Σταυρανθή λαχανικά

Το μπρόκολο, το λάχανο, τα λαχανάκια Βρυξελλών και το κουνουπίδι έχουν αντιοιστρογονική δράση, επειδή απελευθερώνουν μια ένωση η οποία μετά από κάποια διαδικασία μετατρέπει τα οιστρογόνα σε ασφαλέστερες μορφές και ρυθμίζει τα επίπεδα της τεστοστερόνης. Η τεστοστερόνη αυξάνει τη λίμπιντο, το χτίσιμο της μυϊκής μάζας,  τη μείωση του λίπους και τις επιδόσεις σου στο γυμναστήριο.

Ελαιόλαδο

Το ελαιόλαδο βοηθά την υγεία της καρδιάς και λειτουργεί θετικά στα επίπεδα της τεστοστερόνης. Έρευνα δείχνει ότι το ελαιόλαδο βοηθά τα κύτταρα που παράγουν τεστοστερόνη να απορροφούν τη χοληστερόλη. Και τα κύτταρα χρειάζονται τη χοληστερόλη για να βοηθήσουν στην παραγωγή της τεστοστερόνης. Περισσότερη απορρόφηση της χοληστερόλης = περισσότερη τεστοστερόνη.

Σπανάκι

Αυτό το πράσινο, φυλλώδες λαχανικό είναι γεμάτο με μαγνήσιο. Το μαγνήσιο παίζει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη των μυών και την αναπαραγωγική λειτουργία. Μελέτη δείχνει ότι οι αυξήσεις των επιπέδων του μαγνησίου προάγουν την τεστοστερόνη στους αθλητές.

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here