Της Γεωργίας Σκιτζή 

Μέχρι σήμερα, για τη χορήγηση και αποζημίωση οπτικών ειδών και γυαλιών οράσεων, ο δικαιούχος κατέβαλε ο ίδιος τη σχετική δαπάνη. Στη συνέχεια, προσερχόταν στην αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση (ΠεΔι) του ΕΟΠΥΥ, προκειμένου να καταθέσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά (ιατρική γνωμάτευση και τιμολόγιο αγοράς), ώστε να αποζημιωθεί.

Τι αλλάζει με τη νέα διαδικασία

Με τη νέα διαδικασία, ο δικαιούχος δεν επιβαρύνεται με τη δαπάνη αποζημίωσης (ανώτατο ποσό αποζημίωσης είναι 100 ευρώ) και καταργείται η κατάθεση των δικαιολογητικών από τους δικαιούχους στις ΠεΔι.

Συγκεκριμένα, ο δικαιούχος επισκέπτεται τον οφθαλμίατρο, ο οποίος εκδίδει την ηλεκτρονική γνωμάτευση και εκτυπώνει τη βεβαίωση πληρωμής, η οποία αναγράφει τα στοιχεία του δικαιούχου, καθώς και το ανώτατο ποσό. Σημειώνεται ότι η γνωμάτευση θα πρέπει να εγκριθεί και να σφραγιστεί, από ελεγκτή γιατρό, όπως γινόταν μέχρι σήμερα.

Στη συνέχεια ο πολίτης προσκομίζοντας τη γνωμάτευση σε ένα κατάστημα οπτικών λαμβάνει τα γυαλιά της επιλογή του και πληρώνει, αντί χρηματικού αντιτίμου, με τη βεβαίωση πληρωμής, μέχρι του ποσού των 100 ευρώ.

Τι ισχύει για όσους έχουν ήδη γνωμάτευση

Για τους δικαιούχους γυαλιών οράσεων με ηλεκτρονική γνωμάτευση που έχει εκδοθεί μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2018, ισχύει η προηγούμενη διαδικασία, δηλαδή κατάθεση απαραίτητων δικαιολογητικών στις ΠεΔι του ΕΟΠΥΥ μέχρι την 30/11/2018. Μετά την ημερομηνία αυτή δεν θα γίνονται αποδεκτά τα δικαιολογητικά και ο δικαιούχος δεν θα μπορεί να αποζημιωθεί για τη δαπάνη που ο ίδιος κατέβαλε.

Όλα αυτά στη θεωρία!!! Δείτε τώρα στην πράξη τι γίνεται: 

Ασφαλισμένος περιγράφει τη δική του αλήθεια για την εν λόγω fake διαδικασία – ταλαιπωρία! «Σήμερα το πρωί επισκέφτηκα με κλεισμένο ραντεβού οφθαλμίατρο του ΕΟΠΥΥ για μέτρηση της όρασής μου και συνταγή για αγορά γυαλιών. Μου παραδόθηκε η συνταγή για γυαλιά πρεσβυωπίας.

«Απευθυνθείτε στα συμβεβλημένα καταστήματα χωρίς να προπληρώσετε έως 100 ευρώ» μου είπε. Άρχισα λοιπόν να ψάχνω για τα συμβεβλημένα καταστήματα οπτικών. Στάθηκε αδύνατον να βρω κάποιο κατάστημα. Το μόνο που βρήκα ήταν το  Anastasiadis optica. Εντάξει, είπα, ας είναι κι ένα. Τους πήρα τηλέφωνο για να περάσω να παραγγείλω τα γυαλιά και με αυτά που μου είπανε μου έπεσε το τηλέφωνο από το χέρι.

«Δεν είμαστε συμβεβλημένοι, δεν είναι κανείς. Τους καταγγείλαμε στο ΣΤΕ και στον συνήγορο του πολίτη γιατί χρησιμοποίησαν την επιχείρησή μας για να μην είναι κενή η σελίδα τους. Με προσωρινά μέτρα είπαν πως θα το κατεβάσουν αλλά δεν το έχουν κάνει ακόμα. Μας χρωστούν χρήματα και δεν αντέχουμε να μας βάλουν κι άλλο μέσα. Με τι θα πληρώσουμε εμείς τα εμπορεύματα και από πάνω να αποδίδουμε και ΦΠΑ περιμένοντας πότε θα μας πληρώσουν».

Δηλαδή, τους λέω, μου έδωσαν μια συνταγή που εν γνώσει τους δεν μπορεί να εκτελεστεί γιατί δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις; «Ακριβώς» μου απάντησε, «για να πάρετε γυαλιά πρέπει να τα πληρώσετε όλα από την τσέπη σας, και πέραν αυτού, ενδέχεται με τη συνταγή που σας έβγαλαν, να χάσετε το δικαίωμα για τα επόμενα τέσσερα χρόνια αγοράς γυαλιών, αν αλλάξει κάτι». Τέτοιας μορφής απάτη από το κράτος στα 52 μου χρόνια, δεν ξανασυνάντησα. Να σου δίνει συνταγή για συμβεβλημένο κατάστημα αναγράφοντας το ποσό των 100 ευρώ, ενώ δεν έχει συμβληθεί με κανένα. Να ανεβάζει και ένα κατάστημα αυθαίρετα.

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here

16 + two =