Αγγελική Παπαδόπουλου:Η επιχειρηματική εικόνα της Nestlé στην Ελλάδα της κρίσης

Για την επιχειρηματική εικόνα της  Nestlé στην Ελλάδα της κρίσης αλλά και εάν πρόκειται να  βελτιωθούν τα προϊόντα στο πλαίσιο ενός  «υγιεινού  τρόπου ζωής» καθώς και για τις δράσεις της εταιρείας το 2017 , μιλάει  στο www.healthweb.gr η Αγγελική Παπαδόπουλου  Corporate Affairs Manager Nestlé Hellas S.A. , μία πολύ σημαντική γυναίκα  της οποίας ο ρόλος στην εξέλιξη της επικοινωνίας του ομίλου είναι καταλυτικός  .

Συνέντευξη στην Νικολέτα Ντάμπου  

Ποια είναι η επιχειρηματική εικόνα της  Nestlé στην Ελλάδα σήμερα  στα χρόνια της κρίσης; Έχει αλλάξει κάτι;

H Nestlé έχει παρουσία στην Ελλάδα από το 1899, με άλλα λόγια για περισσότερα από 100 χρόνια. Μέσα σε αυτή τη μακροχρόνια πορεία θα μπορούσε να πει κανείς ότι αναπτυχθήκαμε μαζί με την ελληνική οικογένεια, με προϊόντα που οι Έλληνες έβαλαν τόσο στο τραπέζι τους όσο και στην καρδιά τους. Όλα αυτά τα χρόνια ο σκοπός και οι αξίες μας παραμένουν αναλλοίωτες: θέλουμε να ενισχύουμε την ποιότητα ζωής και να συνεισφέρουμε σε ένα πιο υγιές μέλλον. Για να το πετύχουμε αυτό, ακούμε τους καταναλωτές μας και αναπτύσσουμε διαρκώς προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας που απαντούν στις ανάγκες τους. Σήμερα, σε μια εποχή που ο Έλληνας καταναλωτής σκέφτεται πολύ περισσότερο τι θα βάλει στο καλάθι του, φαίνεται ότι αυτή η προσέγγιση της ποιότητας, της σταθερότητας, της δέσμευσης και της ευελιξίας μάς έχει βοηθήσει να διατηρήσουμε την ανταγωνιστικότητά μας και να παραμένουμε δυνατοί. Αν κάτι έχει αλλάξει, είναι η ακόμη μεγαλύτερη αφοσίωση και εναρμόνιση των ανθρώπων μας στους στόχους που έχουμε θέσει, αλλά και η ευαισθητοποίηση όλων, σε όλα τα επίπεδα του οργανισμού, στις περιοχές εταιρικής υπευθυνότητας

Ποια είναι η επικοινωνιακή πολιτική της Nestlé στην Ελλάδα;

Σε εταιρικό επίπεδο, φροντίζουμε να μιλάμε με τις δράσεις μας. Στόχος μας είναι να στηρίζουμε την κοινωνία όπου ζούμε και εργαζόμαστε, με έμφαση στον άνθρωπο και την οικογένεια, τις τοπικές κοινότητες και τον πλανήτη. Και μετά από πολλή σκέψη επιλέξαμε μία λέξη που να περικλείει την αλήθεια αυτού που κάνουμε: Nestlé Νοιάζομαι. Για μας η λέξη «Νοιάζομαι» δεν είναι άσκηση επικοινωνίας, είναι μια δέσμευση και ευθύνη που λαμβάνουμε πολύ σοβαρά. Και εκπληρώνεται από την ταυτότητά μας ως παραγωγό και έμπορο, ως εργοδότη, ως κοινωνικό εταίρο.

Ειδικά για το 2016 αποφασίσαμε να μιλήσουμε μέσα από τους δικούς μας ανθρώπους. Και έτσι η καμπάνια μας είχε ως πρωταγωνιστές τρεις από τους εργαζομένους μας στην Ελλάδα, που απέδειξαν πώς η δουλειά του κάθε ένα από τους 800 εργαζομένους της εταιρείας στη χώρα είναι εξίσου σημαντική για το συνολικό μας έργο.

Τα προϊόντα μας μιλούν με τη δική τους φωνή, που ωστόσο ακολουθεί κάποιες παγκόσμιες αρχές του ομίλου: σεβόμαστε τον καταναλωτή και το δικαίωμά του σε μια ενημερωμένη επιλογή, μιλούμε με διαφάνεια και δεδομένα και ενθαρρύνουμε έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Επιπλέον, ακολουθούμε μια πολύ αυστηρή πολιτική για την υπεύθυνη επικοινωνία και προώθηση προϊόντων στα παιδιά, που περιλαμβάνει καμία επικοινωνία σε παιδιά κάτω των 6 ετών και επικοινωνία μόνο προϊόντων που πληρούν συγκεκριμένα διατροφικά κριτήρια για τα παιδιά από 6 ετών μέχρι 12.

Μιλώντας για έναν «υγιεινό τρόπο ζωής», σκέφτεστε να κάνετε βελτιώσεις στα προϊόντα σας για διατροφικούς λόγους; Η τάση για υγιεινή διατροφή υπάρχει και στην Ελλάδα και παρά την κρίση, φαίνεται να είναι σημαντική.

Δεν σκεφτόμαστε απλά, το υλοποιούμε σταθερά εδώ και πολλά χρόνια. Η Nestlé δεν είναι απλά μια εταιρεία διατροφής, αλλά μια εταιρεία Διατροφής, Υγείας και Ευεξίας. Κατά συνέπεια, η σύσταση των προϊόντων μας έχει τεράστια σημασία για εμάς και αναπτύσσουμε επιστημονική έρευνα για διαρκείς βελτιώσεις σε όλες τις κατηγορίες. Και μιλάω για όλες τις κατηγορίες, γιατί δεν υπάρχουν απαγορευμένα τρόφιμα, όλα τα τρόφιμα έχουν θέση σε μια ισορροπημένη διατροφή.

Ένα παράδειγμα διατροφικής βελτίωσης είναι τα δημητριακά πρωινού Nestlé, όπου καταφέραμε να μειώσουμε τη ζάχαρη κατά 30% τόσο στα παιδικά δημητριακά όσο και στα δημητριακά ενηλίκων χωρίς να αλλοιώσουμε τη γεύση. Παράλληλα, φροντίζουμε να κυκλοφορούμε προϊόντα σε μικρές μερίδες, ώστε να μπορούν όλοι να απολαμβάνουν όλα τα τρόφιμα στη σωστή ποσότητα.

Επίσης, στηρίζουμε την επιστημονική έρευνα για προϊόντα καθημερινής διατροφής, όπως ο καφές, σε συνεργασία με μεγάλα πανεπιστήμια στην Ελλάδα, για να εξετάσουμε τη συμβολή του στη διατροφή και διατηρούμε μια ανοικτή γραμμή επικοινωνίας με το δίκτυο των διατροφολόγων, για να τους κρατούμε ενήμερους για τις γνώσεις και τις καινοτομίες μας, αλλά και να αναπτυσσόμαστε προς την κατεύθυνση που μας υποδεικνύουν.

Ποιες είναι οι πιο σημαντικές δράσεις που θα κάνετε μέσα στο 2017;

Για το 2017 θα παραμείνουμε σταθεροί στους τρεις βασικούς άξονες δράσης μας: την απασχόληση των νέων, τη διατροφική εκπαίδευση των παιδιών και την υποστήριξη οικογενειών χαμηλού εισοδήματος με δωρεές προϊόντων σε συνεργασία με τις κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων και των περιφερειών σε όλη τη χώρα. Σχετικά με τον πρώτο πυλώνα, συνεχίζουμε την υλοποίηση της δέσμευσης για ευκαιρίες απασχόλησης στους νέους: να θυμίσω ότι η πρωτοβουλία Nestlé needs YOUth ξεκίνησε τον Νοέμβριο του 2013 από την Αθήνα για όλη την Ευρώπη και ανανεώθηκε πριν από λίγους μήνες, τον Νοέμβριο του 2016. Ο αρχικός μας στόχος αφορούσε 500 ευκαιρίες απασχόλησης για νέους στην Ελλάδα μέχρι το 2016, υπερκαλύφθηκε με 571 νέους και ανανεώθηκε με υπόσχεση για 450 επιπλέον ευκαιρίες μέχρι το 2020.

Στο κομμάτι της διατροφικής εκπαίδευσης των παιδιών, συνεχίζουμε με το πρόγραμμα «Παιδιά Όλο Υγεία», μια πρωτοβουλία που από το 2009 έχει αγγίξει περισσότερα από 110.000 παιδιά σε όλη την Ελλάδα. Σημαντικό τμήμα αυτού του πυλώνα είναι και η ευαισθητοποίηση των παιδιών στο θέμα του νερού και τη σημασία του για τον οργανισμό και τον πλανήτη. Σε αυτό το πλαίσιο πρόσφατα πραγματοποιήσαμε στο εργοστάσιο του φυσικού μεταλλικού νερού Κορπή στο Μοναστηράκι Βόνιτσας για 8η συνεχόμενη χρονιά το Φεστιβάλ Φροντίδας Νερού, όπου προσκαλέσαμε τους μαθητές των δημοτικών σχολείων της περιοχής στο εργοστάσιο για να περάσουν μία ημέρα με διαδραστικά παιχνίδια που έχουν αναπτυχθεί από τους ειδικούς της Nestlé Waters για το συγκεκριμένο θέμα. Επιπλέον, φέτος εγκαινιάσαμε πιλοτικά στην Ελλάδα και την πρωτοβουλία «Μαζί για το Νερό», που στόχο έχει την ενεργή συμμετοχή των μεγαλύτερων παιδιών στη διαχείριση των υδάτινων πόρων της περιοχής τους. Έτσι, στο πλαίσιο του μαθήματος της επιστήμης του Γυμνασίου στο Μοναστηράκι Βόνιτσας, εγκαταστήσαμε μια υδρογεννήτρια στο ποταμάκι του χωριού που με τη δύναμη του νερού φώτισε την περιοχή και δημιούργησε ένα δωρεάν wi-fi spot για τους κατοίκους.

Σε μια κοινωνία που δοκιμάζεται σκληρά τα τελευταία χρόνια, δεν θα μπορούσαμε να μην στηρίζουμε ακόμη περισσότερο αυτούς που έχουν ανάγκη. Έτσι, σε συνεργασία με τις κοινωνικές υπηρεσίες των δήμων και των περιφερειών και ξεκινώντας από τις περιοχές των εργοστασίων και των εγκαταστάσεών μας για να εξαπλωθούμε σε όλη την Ελλάδα δωρίζουμε σταθερά τα τρόφιμα που μπορούν να βοηθήσουν τις οικογένειες χαμηλού εισοδήματος στην καθημερινότητά τους. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι τα τελευταία δύο χρόνια δωρίσαμε 700.000 βρεφικά γεύματα σε όλη την Ελλάδα, ενώ οι συνολικές δωρεές τροφίμων έχουν ξεπεράσει σε αγοραστική αξία τα 2 εκατομμύρια ευρώ.

 

 

ΓΡΑΨΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

Please enter your comment!
Please enter your name here